shoes: sperry topsider bahamas, jeans: citizens of humanity avedon slick, denim shirt: forever 21, jacket: zara, bracelets: bloomingdale's + bcbgeneration, beanie: american apparel fisherman

Having my photo taken is one of my many weaknesses (obviously in the grand scheme of life, it's really no big deal.) As a child, about 50% of the time I was not normally smiling in photos. As you can see, this is something that has not changed. Sooo, you're a person whose awkwardness gets exemplified 10x by the camera, having a blog of photos of yourself seems like a reallly good idea (sense the sarcasm.) So instead of the usual trying to be like a blogger poses, here are more of my... natural reactions. The one above? I would call it some sort of cyclops, or maybe the winking while growling hunchback?

I'm back in LA now, but I took these photos yesterday-- aka my last day in Jersey. As you can see, I am NOT donning a winter coat (hallelujah) cause it almost hit 60 degrees. While I switched my heavy coat for something lighter, there were a handful of girls sporting some denim cut offs and/ or flip-flop?! What?! Oh, east coast, you can be so silly sometimes. (I say this as if I didn't try to convince my mom to let me do the same thing in middle school...)

update: apparently I'm not the only one who makes silly faces 

THESE SHOES ARE SO BLISTER CITY. I can't even. There is a reason I never ever wear them. 

I don't even know what my face is.

And behold, the traditional try hard faces that I usually sport


  1. Great outfit! I love the military jacket/shirt :)

  2. Haha!! I definitely have those kinds of pictures too but it is awesome that you can actually share them!! They make you more awesome. Your outfit is rad, that is a surprise that your shoes give you blisters- I wouldn't think so!!

    Hope your trip was safe and awesome :)
    Angela @ Texas Chic

  3. cool pics :)
    you really enjoy the shooting

  4. As much as I try not to make a weird face when taking photos there is always at least one when I go through picture selections. I just can't help it as I have the most animated personality ever (according to my friends). And I know how you feel about your shoes. I had a pair and after the first wear, I never wore them again. But the weather was actually pretty decent enough to the point where all I had on as a form of outerwear was a large sweater. Also I did see one girl in booty shorts. -___-

    Stay weird, girl! :D

    Neon Fox

  5. This post really made me LOL as I can most definitely relate. There are about 2 normal faces that I dare to show to the world via my blog and the rest are crazies, not unlike your ones.
    The GIF is da bomb. ;)

  6. Bahaha, love the cyclops ;) Keeping a blog is definitely the natural response to have when you know you're awkward in front of the camera!
    Love the kicking GIF - right after you told us those shoes were blister city, its like you're trying to kick them off haha.

    Enter my StyleGodis jewelry giveaway here!
    Trendy Teal

  7. i love the quirkiness in your photos!! how do you do that photo effect? love that as well!


  8. Love the photos! They look so fun - must be more fun taking them!

    Hope you can drop by mine, too. Would love to hear what you think of my newest post on Azzaro 2013 collection.

  9. Love your jacket...And what is it with you and your facial expression fetish :)

    To me, you look perfect..Love the pics always...

  10. brilliant photos/faces ;) I think you pretty much always manage to pull off this laid-back chill expression. and I really like the jacket. those shiny buttons are fabulous!

    Maikeni blogi - part of me

  11. Love your Sperry's, and love that cute!

    The Other Side of Gray

  12. Cool outfit! Lovin that jacket! Great blog by the way, you have a new stalker!


  13. I love the poses you do!! They're so fun!


  14. I rarely smile in my blog photos either... I'm not sure why!

    xo Jennifer

  15. hahaha this post is so funny! adorable photos!
    and my sister and i can totally relate to the awkward photo thing, we delete 90% of the photos we take haha


    ♥ Ellen
    Facebook + Instagram

    btw, love your blog and style of writing, following you now :)

  16. Definitely the best fashun photos around. You're adorable.

    aayla @ mypaintedbird

  17. Great post. You look great!
    personal style and fashion musings of a LA fashion lawyer living life in the fab lane!

  18. Cute :D


  19. Haha .. cute photos!

  20. This was such a cute post with great photos! Awkward photos make life that little bit more awesome though haha. #awklyfe

    Jess x

  21. Such a sun set of photos! :) Gave me a giggle as I scrolled through :)

    Away From Blue

  22. Cool outfit ;) You look so cute in photos, I like them, they're different from what we usually find in blogs.

  23. Nice casual outfit! I especially love the jacket and the beanie! And argh!! Blistery shoes are the worst!!!

  24. I would have never guess that, especially how your photos turn out so perfect! I'm so awkward having my photos taken, but I would love to start for my blog. Love this outfit a lot. xx

  25. I HAVE THOSE EXACT SAME SPERRYS. I got them in liek 2007......hahah!!! I can't believe we have the same shoes. Twinsies.
    And youa re actually great in photos.

  26. I love these photos! :D Your outfit is so good!

  27. Haha, you're so cute in your photos, Mili! Kickass outfit btw; it's a shame those shoes hurt; they're lovely!

    Blog: The Style Chapters
    Shop rad clothing, accessories, gifts, & home - both new & vintage @ Madefabulous

  28. love the beanie in this look! great photos

    love from San Francisco,

  29. haha love this post. I love that you not only have amazeballs style, but also a sense of humour.

    lots of love from the c&p girls,
    casper&pearl blog

  30. What a fun post, very creative. Thank you for your kind comments.

  31. love this look and also your blog! It's so nice!!! I follow you!
    Pass to my blog and if it likes you follow me too, I will be so glad :D

  32. haha love the pictures, cool outfit as well!
    xx Kate

    The Style Department

  33. Your jacket is adorable Mili. I love the third pic, always great posts.
    Best Regards
    Miss Margaret Cruzemark

  34. haha love the pieces as always! edgy!

    xx pauline

  35. cute outfit! love the animated gif. haha

  36. you're so cute mili, always enjoy reading your posts ;) actually not a fan of having my pic taken so i know how you feel. that jacket is rad, i need to pick up something similar soon!

    steph /


© sharmtoaster • Theme by Maira G.